پاتوقی برای دانشجویان شهرسازی

با سلام به جمع ما خوش آمدید این تارنما بهانه ای برای جمع بودن ماست لحظه های خوب و مفیدی را سپری کنید مدیریت وبگاه سیمای شهر
:: پروفایل مدیر وبلاگ
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
رستورانی به سبک الیس در سرزمین عجایب
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 4 / 2 / 1391

این رستوران باور نکردنی توسط Eiichi Maruyama و Katsunori سوزوکی در شهر توکیو ...


این رستوران باور نکردنی توسط Eiichi Maruyama و Katsunori سوزوکی در شهر توکیو طراحی شده است. این رستوران مثل یک دنیای فانتزی از رمان کلاسیک لوئیس کارول " آلیس در سرزمین عجایب" الهام گرفته شده است.

 

 

Alice in Wonderland Restaurant

 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
روش چیدمان فضا در طراحی شهری
نویسنده :
تاریخ : 3 / 2 / 1391

یکی از اهداف مهم طراحی شهری ارتقای کیفی محیط زیست شهروندان و تعامل مثبت آنان با فضای کالبدی شهر است. به منظور دستیابی به چنین هدفی در فرآیند طراحی شهری، سناریویی تعریف می گردد که به بهبود ارتباط انسان ها با یکدیگر و با فضاهای شهری را به شکل کالبدی ارائه می دهد. اطمینان از به واقعیت پیوستن چنین سناریویی از دغدغه های مهم طراحان و تصمیم گیرندگان است.....



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
سیستم های شبکه ارتباطی شهری
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 1 / 2 / 1391

 

شبکه‌های ارتباطی درون شهری سیستمهای متفاوتی را دارا می باشند که از آن میان میتوان به چهار سیستم اصلی شعاعی، شطرنجی، حلقوی و ارگانیک اشاره کرد

شبکه‌های ارتباطی درون شهری سیستمهای متفاوتی را دارا می باشند که از آن میان میتوان به چهار سیستم اصلی شعاعی، شطرنجی، حلقوی و ارگانیک اشاره کرد :

سیستم شعاعی
در این نوع سیستم، خیابانها از یک هسته مرکزی منشعب میشوند و توسعه آن با ادامه دادن خیابانها و یا شعاعهای فرعی دیگری که اضافه میشوند به صورت محدود امکان‌پذیر است. پیوند اجزای شبکه با یکدیگر از طریق هسته مرکزی صورت می گیرد و فرم شهر به صورت ستاره‌ای است. این سیستم از لحاظ ترافیکی معایبی بسیار دارد. به عنوان مثال وسایل نقلیه برای دسترسی از یک خیابان به خیابان دیگر، نخست باید به مرکز مراجعه نمایند و سپس به خیابان مورد نظر دسترسی پیدا کنند. شبکه ارتباطی شهر مقدس مشهد از این نوع است.

 


:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
نقاشی سه بعدی در معابر شهری+گزارش تصویری
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 1 / 2 / 1391

 

"جولین بی ور" هنرمند بریتانیایی، کارِ خود را با نقاشی در خیابانها شروع کرد و در آمد حاصله از کارش را هزینه سفرهایش می کرد

: "جولین بی ور" هنرمند بریتانیایی، کارِ خود را با نقاشی در خیابانها شروع کرد و در آمد حاصله از کارش را هزینه سفرهایش می کرد، کارهای اولیه او بیشتر بر روی نقاشی از چهره های اشخاص سرشناس بود.

او سپس به نقاشی های سه بعدی بر کف پیاده روها روی آورد جولین خود می گوید: "روزی در پیاده رویی در لندن مشغول نقاشی بودم که تکه ای از خیابان را کنده بودند.

این صحنه به من ایده داد که آن را به صورت تصویری سه بعدی بر روی پیاده رو بازسازی کنم. نقاشی های سه بعدی او بر روی پیاده روهای سنگفرش شده به سرعت مشهور شد و بسیاری او را "پیکاسوی پیاده روها " نامیدند.


:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 58
بازدید هفته : 333
بازدید ماه : 1506
بازدید کل : 41142
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 673
تعداد آنلاین : 1