پاتوقی برای دانشجویان شهرسازی

با سلام به جمع ما خوش آمدید این تارنما بهانه ای برای جمع بودن ماست لحظه های خوب و مفیدی را سپری کنید مدیریت وبگاه سیمای شهر
:: پروفایل مدیر وبلاگ
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
شهرسازی اسلامی ؟؟؟؟ یعنی چي؟؟؟؟؟؟؟
نویسنده :
تاریخ : 23 / 8 / 1391

http://www.pic1.iran-forum.ir/images/up2/37072710773649992408.jpg

شهرسازی اسلامی یعنی آن علم شهرسازی که

1

2

3

4

5

6

بخوني ميفهمي .....



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، موضوعات جالب، فرهنگ اصطلاحات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
فضای شهری (؟؟؟!!!؟؟؟)
نویسنده :
تاریخ : 13 / 8 / 1391

 

با سلام خدمت شهرسازان محترم

با توجه به بحث هایی که در کلاس های مختلف در مورد فضای شهری شد تعاریف مختلفی هم در این مورد از اساتید محترم ارائه شد .

ما هم تعاریفی را که از این مفهوم پیدا کردیم  در اختیار دوستان قرار دادیم اگر دوستان تعاریف دیگری هم دارند و مطالعه کردند ارائه دهند تا استفاده کنیم

منبع این پست هم مقاله ی خانم مریم قوامی فرد با موضوع مطالعه ی مفهوم شناسی فضا و فضای شهری



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: برچسب‌ها: فضای شهری, فضا, شهر, مفهوم فضای شهری,
:: ادامه مطلب

دانلود فایل صوتی کتاب تئوری شکل شهر نوشته ی کوین لینچ ترجمه ی دکتر بحرینی

فایل صوتی این کتاب رو براتون میذارم تا با موبایلتون ، همه جا بتونید گوش کنید .

لینک دانلود از سایت کنداب

 

برای دانلود باید عضو سایت شوید



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
Gis چیست؟
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 27 / 7 / 1391

 

مجموعه ای سازمان یافته از سخت*افزار و نرم*افزار كامپیوتری،اطلاعات جغرافیایی و نیروهای متخصص كه به منظور كسب، ذخیره*سازی، بهنگام كردن، پردازش و ارائه كلیه اشكال اطلاعات جغرافیایی طراحی و ایجاد شده یا نسل جدیدی از سیستم*های كامپیوتری با امكان مرتبط كردن نمایشهای گرافیكی و برخوردار از قدرت تفكیك بالا برای استفاده از نقشه*های ذخیره شده در كامپیوتر، دارای پایگاه اطلاعاتی وسیع و انعطاف*پذیر از داده*های محلی مرجع.

بنابراین سیستم اطلاعات جغرافیایی چنان طرح*ریزی میشود كه قادر باشد میزان وسیعی از داده*های فضایی را در خود جای دهد، بطور موثر آنها را ذخیره نماید، مطابق با هدف خاص استفاده كننده، داده*های نامبرده را بازیابی و تجزیه و تحلیل و در آنها دخل و تصرف كند.

کاربرد های GIS ، استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی در بسیاری از قلمروهای كاربردی اهمیتی خاص دارد می باشد.


:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
شهری بر فراز آسمان
نویسنده :
تاریخ : 21 / 7 / 1391

برخی بر این باورند که آسمان محدودیتی ندارد؛ پروژه مگاتروپولیس (Megatropolis) چند ایده جالب را جمع‌آوری کرد که تأکید آن بر زندگی شهری در آینده بود.

 یکی از این نظرها متعلق به TsvetanToshkov معمار است که شامل یک شهر پیشرو الهام گرفته شده از نیلوفر آبی در بالای آسمانخراش‌هایی است که بشر با آن آشناست: «شهری در آسمان مفهومی از واحه‌ای آرام در بالای شهر آلوده و مگا توسعه‌یافته است که می‌توان از هیاهو، هوای آلوده و گرد و غبار روزانه به آنجا پناه برد.

 این طرح از گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده که تواناییش در رشد و نمو در بالای آب‌های تیره و کدر معروف است.»

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: برچسب‌ها: شهرسازی , نیلوفر آبی,
:: ادامه مطلب
لیست ژورنال ها و مجلات تخصصی شهرسازی
نویسنده :
تاریخ : 19 / 4 / 1391

در قسمت ادامه مطلب میتونید لیست کامل ژورنال ها و مجلات تخصصی لاتین و فارسی مربوط به شهرسازی رو دانلود کنید امیدوارم براتون مفید باشه!!!!!!



:: موضوعات مرتبط: معرفی کتاب، مقالات شهرسازی، ،
:: برچسب‌ها: مجله, مجلات شهرسازین, مجلات لاتین شهرسازی,
:: ادامه مطلب
نگاهی به اصول معماری سبز
نویسنده :
تاریخ : 8 / 2 / 1391

 

مقدمه

در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است . ...



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
مقاله ی مبلمان شهری
نویسنده :
تاریخ : 11 / 2 / 1391

مقدمه

 

در میان ساختمانها و بناها ، وسایلی نیاز است تا زندگی شهری را بهبود بخشد . وسایلی که همچون اثاث یک خانه ، امکان زندگی را درفضای میان رنگ وبتی و شیشه فراهم آورد . مبلمان شهری به مجموعه عناصری گفته می شود که در شهر و خیابان و در کل فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند . بنا براین به دلیل ارتباط تک تک شهروندان با مبلمان ، آن ها وظیفه و مسوولیت خطیری در حفظ و نگه داری آن تجهیزات دارند ؛ مانند نرده ها ، میله های راه بند و روشنایی پایه چراغ ، سر پناه ایستگاه اتوبوس ، تابلوهای تبلیغاتی ،سطل زباله ، پت های عابر پیاده ، آبخوری ، پایه پرچم ، ساعت ، پلهای عرضی روی جوی آب و ....     ادامه مطالب



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرسازی، مقالات شهرسازی، موضوعات جالب، ،
:: ادامه مطلب
شهر زیر زمینی اویی (حتما بخوانید)
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 7 / 2 / 1391

شهر زیرزمینی اویی نوش آباد کاشان

شهر زیرزمینی اویی – نوش آباد – در شمال کاشان (استان اصفهان) را میتوان یکی از عجایب معماری ایران زمین دانست. این شهر که در آب و هوای خشنی واقع شده است بدین دلیل نوش آباد نام دارد که یکی از اکاسره (ساسانیان) که از آن منطقه عبور میکرده به چشمه ای میرسد و آب آن چشمه در نظرش بسیار گوارا می آید. به همین دلیل دستور میدهد که در اطراف آن چشمه شهری ساخته شود و نام آن شهر انوشاباد قرار داده شود. که البته به مرور زمان انوشاباد به نوش آباد تبدیل میشود.



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، موضوعات جالب، ،
:: ادامه مطلب

فصل نامه آبادي

آبادي فصلنامه‌اي براي طرح مسائل شهرسازي و معماري و ساختمان و انعكاس فعاليت‌ها و انديشه‌هاي جامعه علمي، اداري و حرفه‌اي شهرسازي، معماري، ساختمان و علوم و فنون وابسته است.

آبادي كار خود را در تابستان 1370 شروع نمود و تا 1379 به چاپ رسيد و  پس از از 2 سال وقفه از پائيز 1381 كار خود را از سر گرفته است.

   

 

 

اين پژوهشنامه حاصل تلاش همکاران مرکز مطالعاتي و تحقيقاتي شهرسازي و معماري در گروه هاي پژوهشي ميباشد که از اواخر پاييز سال 85 با همت و تلاش بسيار، کليه گزارش‌ها و مستندات طرح‌هاي مطالعاتي و پژوهشي را مورد بررسي مجدد قرار داده و نوشتاري از هر کدام را مشتمل بر «مقدمه و ضرورت پژوهش»، «اهداف طرح»، «ساختار انجام پژوهش»، «خلاصه يا چکيده پژوهش» و در نهايت «نتايج و دستاوردهاي حاصل از پژوهش» را تنظيم نموده‌اند.اين مجلد مي‌تواند اطلاعات مفيدي را از هر يک از طرح‌هاي انجام يافته (و حتي جاري) در اختيار پژوهشگران، صاحبنظران، مديران و دانشجويان قرار دهد .

 

 

 

پژوهشنامه مركز مطالعاتي و تحقيقاتي شهرسازي و معماري



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرسازی، مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
رستورانی به سبک الیس در سرزمین عجایب
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 4 / 2 / 1391

این رستوران باور نکردنی توسط Eiichi Maruyama و Katsunori سوزوکی در شهر توکیو ...


این رستوران باور نکردنی توسط Eiichi Maruyama و Katsunori سوزوکی در شهر توکیو طراحی شده است. این رستوران مثل یک دنیای فانتزی از رمان کلاسیک لوئیس کارول " آلیس در سرزمین عجایب" الهام گرفته شده است.

 

 

Alice in Wonderland Restaurant

 

 

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
روش چیدمان فضا در طراحی شهری
نویسنده :
تاریخ : 3 / 2 / 1391

یکی از اهداف مهم طراحی شهری ارتقای کیفی محیط زیست شهروندان و تعامل مثبت آنان با فضای کالبدی شهر است. به منظور دستیابی به چنین هدفی در فرآیند طراحی شهری، سناریویی تعریف می گردد که به بهبود ارتباط انسان ها با یکدیگر و با فضاهای شهری را به شکل کالبدی ارائه می دهد. اطمینان از به واقعیت پیوستن چنین سناریویی از دغدغه های مهم طراحان و تصمیم گیرندگان است.....



:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
سیستم های شبکه ارتباطی شهری
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 1 / 2 / 1391

 

شبکه‌های ارتباطی درون شهری سیستمهای متفاوتی را دارا می باشند که از آن میان میتوان به چهار سیستم اصلی شعاعی، شطرنجی، حلقوی و ارگانیک اشاره کرد

شبکه‌های ارتباطی درون شهری سیستمهای متفاوتی را دارا می باشند که از آن میان میتوان به چهار سیستم اصلی شعاعی، شطرنجی، حلقوی و ارگانیک اشاره کرد :

سیستم شعاعی
در این نوع سیستم، خیابانها از یک هسته مرکزی منشعب میشوند و توسعه آن با ادامه دادن خیابانها و یا شعاعهای فرعی دیگری که اضافه میشوند به صورت محدود امکان‌پذیر است. پیوند اجزای شبکه با یکدیگر از طریق هسته مرکزی صورت می گیرد و فرم شهر به صورت ستاره‌ای است. این سیستم از لحاظ ترافیکی معایبی بسیار دارد. به عنوان مثال وسایل نقلیه برای دسترسی از یک خیابان به خیابان دیگر، نخست باید به مرکز مراجعه نمایند و سپس به خیابان مورد نظر دسترسی پیدا کنند. شبکه ارتباطی شهر مقدس مشهد از این نوع است.

 


:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
نقاشی سه بعدی در معابر شهری+گزارش تصویری
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 1 / 2 / 1391

 

"جولین بی ور" هنرمند بریتانیایی، کارِ خود را با نقاشی در خیابانها شروع کرد و در آمد حاصله از کارش را هزینه سفرهایش می کرد

: "جولین بی ور" هنرمند بریتانیایی، کارِ خود را با نقاشی در خیابانها شروع کرد و در آمد حاصله از کارش را هزینه سفرهایش می کرد، کارهای اولیه او بیشتر بر روی نقاشی از چهره های اشخاص سرشناس بود.

او سپس به نقاشی های سه بعدی بر کف پیاده روها روی آورد جولین خود می گوید: "روزی در پیاده رویی در لندن مشغول نقاشی بودم که تکه ای از خیابان را کنده بودند.

این صحنه به من ایده داد که آن را به صورت تصویری سه بعدی بر روی پیاده رو بازسازی کنم. نقاشی های سه بعدی او بر روی پیاده روهای سنگفرش شده به سرعت مشهور شد و بسیاری او را "پیکاسوی پیاده روها " نامیدند.


:: موضوعات مرتبط: مقالات شهرسازی، ،
:: ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 132
بازدید هفته : 407
بازدید ماه : 1580
بازدید کل : 41216
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 673
تعداد آنلاین : 1