پاتوقی برای دانشجویان شهرسازی

با سلام به جمع ما خوش آمدید این تارنما بهانه ای برای جمع بودن ماست لحظه های خوب و مفیدی را سپری کنید مدیریت وبگاه سیمای شهر
:: پروفایل مدیر وبلاگ
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
ده شهر برتر دنیا برای زندگی
نویسنده :
تاریخ : 23 / 2 / 1391

10 شهر برتر دنیا برای زندگی از دید مجله فوربس و سازمان پژوهشی فاکت - که در مورد شهرهای دنیا برای دانشگاهها و سازمانهای دولتی و خصوصی گزارش تهیه می کند - در حالی اعلام شده است که در معیارهای این دو موسسه برای انتخاب برترین شهرهای دنیا، طول عمر جمعیت شهری، وضعیت خوب اقتصادی و تعداد افراد در حال اشتغال، میزان دسترسی ساکنین به آب شرب سالم، ساختمان های استاندارد برای زندگی، وضعیت برق رسانی در شهر، میزان اماکن عمومی مانند پارک، کتابخانه، اماکن ورزشی و توجه به کیفیت آنها مورد استفاده قرار گرفته است.
در لیست برترین شهرهای دنیا به ترتیب آورده شده است:



:: برچسب‌ها: ده شهر برتر دنیا, برترین شهرها,
:: ادامه مطلب
خودتون قضاوت کنید
نویسنده :
تاریخ : 21 / 2 / 1391

تا اینجا که پیش رفتیم همش از خوبیای کارامون گفتیم

من به روایت تصویر یکم از اشتباهاتمونو گذاشتم...



:: ادامه مطلب
یک سری ساختمان عجیب و زیبا
نویسنده :
تاریخ : 20 / 2 / 1391

آنچه آدم ها را عجیب و غریب می نماید افکار، ایده ها و اعمالشان است که در این میان آرشیتکت ها و معماران ساختمان نیز مستثنی نیستند. چراکه در دنیای ساخت و ساز، ساختمان های غیر معمول بسیاری وجود دارند که شاید هر کدام بر اساس یک فکر خلاقانه، استعدادی متفاوت یا حتی یک ایده ی فانتزی ساخته شده اند ولی آنچه افراد عادی را به فکر وا می دارد زیبایی و منحصر بفرد بودن اینگونه ساختمان هاست.



:: ادامه مطلب
ساخت خانه وارونه‌ای در اتریش
نویسنده :
تاریخ : 19 / 2 / 1391

ساخت این خانه واروونه 8 ماه زمان برده است و طراح آن و بازدید کنندگان معتقدند که بی نظیر ترین خانه وارونه دنیا محسوب می شود چرا که آنقدر طبیعی ساخته شده که گاهی تصور می شود که انها دارند برعکس می بینند!



:: ادامه مطلب
اولین مسجد در زیر آب ساخته شد
نویسنده :
تاریخ : 19 / 2 / 1391

نخستین مسجد در زیر آب توسط تعدادی از غواصان عربستانی در سواحل «مقناء» این کشور ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه المدینه، تعدادی از غواصان عربستانی در سواحل «مقناء» این کشور در منطقه تبوک توانستند نخستین مسجد را در زیر دریا تاسیس کنند.
 

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/2/18/154987_363.jpg

بنابر این گزارش، حمدان بن سالم با بیان اینکه طرح این مسجد در تابستان گذشته مطرح شده، گفت: این مسجد با همکاری مربیان و غواص‌ها تاسیس شد و «التوحید» نام گرفت.



وی افزود: این مسجد از لوله‌های 4 اینچی ساخته شد و با ماسه‌های دریایی مستحکم شد تا در دریا نلرزد و پس از آن برای نخستین بار در این مسجد نماز جماعت برپا شد.



احداث شهر مدور در چین
نویسنده :
تاریخ : 19 / 2 / 1391
آخرین طرح احداث ماهرانه شهر جیدید در Xin Yang توسط گروه SWA لوس آنجلس در چین ارایه شده است.



:: ادامه مطلب
جاذبه های طبیعی کویر استان قم
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 19 / 2 / 1391

می خواستم مطالب قم شناسی رو ماهیانه  اپ کنم اما دیدم داره اوضاع متشنج میشه به همین دلیل چند موردی هم در رابطه با مکان های طبیعی قم بحث می کنیم

 

جاذبه های طبیعی كویر استان قم

گرچه طبیعت سبز ، کوه های بلند و قلل سفیدپوش ، سواحل نیلگون و... زیبا و تماشایی است ، اما در کویر نیز مناظر شگفت انگیز و دیدنی های بسیار وجود دارد که در هیچ جای دیگر نمی توان یافت. صحراهای پوشیده از نمک ، تپه های طلایی ، شن های روان ، کوه ها و تپه های خاکی و ... همه از چشم اندازهای بی نظیر کویری است .



:: موضوعات مرتبط: قم شناسی، ،
:: ادامه مطلب
معرفی خیلی کوتاه هیپوداموس
نویسنده :
تاریخ : 18 / 2 / 1391

معرفی یکی از پدربزرگان رشتمون:

هیپوداموس یکی از اهالی و معماران شهر میلتوس یونان بود.نقشه ی بازسازی شهر میلتوس(خراب شده از حمله ی ایرانیان )توسط هیپوداموس تهیه شد.کسی که کارهای وی در میلتوس و دیگر شهرها از افسانه های اعجاب انگیز تاریخ شهری محسوب میشود.
در ابتدا طرح شطرنجی را منسوب به هیپوداموس میدانستند ،که نمی تواند چندان صحیح باشد زیرا که طرح شطرنجی اولین بار احتمالا توسط کاهن ناشناسی در تمدن هاراپا به کار رفته بود.ولی بر اساس کار او شبکه بندی شهرهای یونان از این پس شطرنجی شد.
این شبکه برای اولین بار در شهر میلتوس اجرا شد. و یونانیان آن را سبک جدید نامیدند
امروزه این سبک به نام طراح ان هیپوداموس،شبکه ی هیپودامیک مینامند.
هیپوداموس شهرسازی را بیشتر از لحاظ تامین آسایش و تهیه احتیاجات روزمره به نحوی ساده مورد توجه قرار می داد و می گفت که شهر بایستی از محله هائی تشکیل شود و شاکنین هر محله بتوانند مایحتاج خود را از بازارهای نزدیک فراهم سازند.
هیپو داموس جمعیت 10000نفر را جمعیت مطلوب برای شهر میداند و آن را به سه گروه تقسیم میکند.(صنعتگران،کشاورزان،ن ظامیان)و همچنین زمین را به سه بخش تقسیم میکند(مقدس،عمومی و خصوصی)



گشت و گذاری در استان قم
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 18 / 2 / 1391

دوستان گلم سلام

از اون جایی که به عنوان شهرساز باید تسلط کافی روی شهر قم داشته باشیم ملزم دیدم خودمو که هر هفته با یک تاپیک به بررسی و شناخت کامل شهر قم بپردازیم امروز کشتی در شهر می زنیم و به صورت کلی شهر قم را بازدید مجازی می کنیم

 

قم

 

استان قم براساس آخرین تقسیمات كشوری دارای یك شهرستان ( قم) ، چهاربخش ، نه دهستان و 292 روستا وسه شهر با نام های قم ، كهك وجعفریه است .



:: موضوعات مرتبط: موضوعات جالب، قم شناسی، ،
:: ادامه مطلب
احداث شهر افقی خورشیدی در ایتالیا
نویسنده :
تاریخ : 17 / 2 / 1391

سه گروه معماری و طراحی صنعت ساختمان با نام‌های OFF ، PR و Samuel Nageotte ایتالیا اقدام به طراحی شهر افقی خورشیدی كرده است كه سیستم مصرفی انرژی این شهر با استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر چون سلول‌های خورشیدی و انرژی باد كرده‌اند كه توانسته نقش عمده‌ای را در ارایه فناوری‌های نوین سبز در صنعت ساختمان‌سازی جهان ایفا كند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: موضوعات جالب، ،
:: ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 23 صفحه بعد
 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 132
بازدید هفته : 501
بازدید ماه : 1674
بازدید کل : 41310
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 673
تعداد آنلاین : 1